Wat kost een website?

Misschien wel één van de meest gebruikte zoektermen bij ondernemers: ‘Wat kost een website?’ Deze vraag wordt vaak vergeleken met ‘Wat kost een auto?’ Het is lastig om hier een concreet antwoord op te geven omdat in beide gevallen de vraag te algemeen is. Om je toch een idee te geven van de prijzen voor een WordPress website, geven we je hieronder een indicatie. Je kan ook altijd een offerte opvragen bij specifieke wensen.

Offerte aanvragen
  • Maatwerk standaard

  • 900/mo
    • Standaard WordPress thema met modificaties
    • Afbeeldingen, kleuren en eventueel fonts aanpassen
    • Ontwerp en functionaliteiten binnen de mogelijkheden van het thema
    • Standaard SEO geoptimaliseerd

  • Maatwerk medium

  • 2700/mo
    • Uniek ontwerp
    • WordPress thema volgens het ontwerp
    • Twee verschillende layouts (homepage + infopagina ontwerp)
    • Functionaliteiten: pagina’s, contactformulier
    • Standaard SEO geoptimaliseerd

  • Maatwerk geavanceerd

  • 3900excl. btw per maand
    • Uniek ontwerp
    • WordPress thema volgens het ontwerp
    • Tot vijf verschillende layouts
    • Functionaliteiten zoals blog, productcatalogus, social media, portfolio, meerdere formulieren en extra contentopties
    • Standaard SEO geoptimaliseerd
    • Performance optimalisaties

  • Complexe website/webshop

  • 5000+excl. btw per maand
    • Uniek ontwerp
    • WordPress thema volgens het ontwerp
    • Vijf of meer verschillende layouts
    • Functionaliteiten zoals blog met categorieën, cases, (geavanceerde) formulieren, front-end login, productcatalogus of webshop, extra contentopties en systeemkoppelingen
    • Standaard SEO geoptimaliseerd
    • Performance optimalisaties

Waarom?

Nu je een idee hebt van de prijzen, kunnen we dieper in gaan op de vraag ‘Wat kost een website?’. Hiervoor gaan terug naar de vraag ‘Waarom?’. ‘Waarom wil je een website?’. Deze vraag leidt als snel naar het doel van de website. Dit kan bijvoorbeeld zijn ‘Meer leads genereren’ of ‘Mijn product online verkopen’ of ‘Mijn product online presenteren’. Met deze informatie kunnen we al een richtprijs geven.

Wat heb je nodig?

Om een specifiekere prijs te bepalen bedenken we wat we nodig hebben om het doel te bereiken. Heb je genoeg aan een homepage waar je je product of dienst beschrijft of wil je dat bezoekers meer moeten kunnen doen op jouw website? Bijvoorbeeld het invullen van een formulier, het bekijken van video’s, het luisteren van muziek of het bestellen van een product? De prijs van een website wordt mede bepaald door het aantal uur wat er nodig is om bepaalde functionaliteit te realiseren.

Mensen en tijd

Hoe meer complexiteit een website bevat, hoe meer uren er nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen. Bij grotere websites zijn zelfs ook meer mensen nodig die in teamverband de website bouwen. Je kunt je voorstellen dat een website die gebouwd wordt in teamverband een veel hogere prijs heeft dan een website die door één persoon gerealiseerd kan worden.

Benieuwd naar de kosten van jouw website?